zondag 9 februari 2014

De gehangene


Mijn tarotkaart van deze week was De gehangene. O jee, dacht ik, dat voorspelt weinig goeds. Maar toen ik de uitleg ervan las, werd ik er wel vrolijk van.

 


De gehangene is eigenlijk wel een vrolijk ventje, hij hangt lekker op zijn kop en beziet de wereld van een andere kant. Een kant die hem wel bevalt. En hij gaat straks een andere wereld in en dat bevalt hem ook wel.

De vrije vertaling van Moi is: ik bezie de wereld nu eens van een andere kant. Ik zie als hoogtepunt van de dag, niet alleen maar de pannenkoeken, patat, wijn en kaas. Maar dat er ook andere dingen zijn die het leven de moeite waard maken, ook zonder overmatige calorieconsumptie. Ik ben op weg naar  een nieuw leven, namelijk een slank leven. Zo deze uitleg kan direct gepubliceerd worden in Het geheim van slanke mensen dat ik nu aan het lezen ben.

Maar nu even naar de realiteit, want ik ben al drie weken bezig en het nieuwtje is er natuurlijk een beetje vanaf. Het goede nieuws is dat ik deze week weer een kilo afgevallen ben. En het slechte nieuws, ja het is eigenlijk geen slecht nieuws want ik val gewoon af. Maar ik ga dus steeds normaler eten. Deze week werkte ik bij een klant aan de andere kant van het land. Ik wilde daar niet aankomen met noodle soup en meteen de keuken in beslag gaan nemen. Als je naar een klant gaat probeer je daar van dienst te zijn en zo min mogelijk tot last te zijn. Dus ik nam gewoon boterhammetjes met kaas mee. Maar het waren lange dagen, want we begonnen om 8 uur en werkten door tot 6 uur en dan moesten we nog het hele land door reizen om naar huis te komen.  Dus toen donderdagavond mijn weekend begon, had ik dat wel verdiend vond ik. En ik vond dat ik het ook wel mocht vieren met een flesje wijn en een lekker tapas hapje: Serrano ham gevuld met kaas. De wijn ging erin als koek maar de hapjes vielen erg tegen. Het leek wel of ze er vieze smeerkaas in gestopt hadden. Ik heb het dus niet opgegeten.

Vrijdag ging ik dan, met mijn brakke hoofd naar de dokter om te bespreken hoe ik mijn veranderde eetpatroon ook op lange termijn kan volhouden. Ze was er niet erg te spreken over dat ik de vorige avond een fles wijn soldaat had gemaakt. Ze raadde me aan om naar een psycholoog te gaan om tips te krijgen over een goed voornemen volhouden.

Toen ik buiten stond met het telefoonnummer van de psyg kreeg ik er niet direct een heel warm gevoel bij. Maar ik bedacht me dat een vriendin van me psycholoog is, misschien kon ik van haar wel de gouden tip krijgen. Ik bedacht me daarna dat zij een boek heeft geschreven over afvallen: (W)eet beter, als je weet hoe het zit, gaat afvallen vanzelf. Dat boek stond bij mij in de kast en ben ik dus weer eens gaan lezen. Een tip over hoe je het ook op de lange termijn vol houd is om wekelijks op te schrijven hoe het gaat. Ha, dat doen we met dit blog. De tweede tip is om het voornemen om af te vallen te delen met de wereld. Ha, dat doen we met dit blog. Een derde tip is om geld te geven aan een vriendin. Je gaat dan iedere 3 weken naar haar toe en je weegt jezelf. Als je op gewicht ben, krijg je een deel van je geld terug. Als je te zwaar bent, gaat het geld naar een politieke partij die je niet ziet zitten of een goed doel dat je onzinnig vindt.  Kijk, deze tip wil ik nog wel gaan uitproberen. Geld en ik scheiden maar heel moeilijk van elkaar, en als ik het terug kan winnen, ga ik vast tot het uiterste.


Verder ben ik van plan om de oefeningen uit De Artist way toe te gaan spitsen op afvallen. Dus affirmaties over afvallen en crea- projectjes met afvallen als onderwerp. Voor deze week heb ik een collage geknutseld.

 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten