zondag 16 februari 2014

Excuus


Lieve lezers,
Ik wil jullie mijn excuses aanbieden. Bij voorbaat. Want ik sta op het punt iets onvergeeflijks te doen. Ik ga namelijk geld overmaken naar de PVV. Waarom? zul je denken. Doe niet! zul je denken. Maar het is het enige doel dat ik zo stuitend vind dat het mij op het juiste pad zal kunnen houden.

Vorige week schreef ik over het plan om geld aan een vriendin te geven en je om de drie weken bij haar te wegen. Als je in die drie weken net zoveel bent afgevallen als je je had voorgenomen krijg je iedere keer een deel van je geld terug. Als je niet voldoende bent afgevallen gaat het naar een politieke partij die niet jouw keuze is, of naar een nutteloos goed doel.

Ik heb van alles bedacht en ik vind het helemaal prima als mijn geld gebruikt wordt voor laten we zeggen Altblokfluiten voor de Groninger Blaaskapel, of bontmutsjes voor chihuahua’s in Miami.  En voor bijna alle politieke partijen kan ik wel iets van sympathie opbrengen. Maar als ik aan Wilders denk, raak ik in paniek bij het idee dat mijn geld daar naar toe gaat. Dus het is heel simpel: ik zal gewoon er tegenaan moeten gaan. Geen smoesjes meer of domme acties, zoals deze week.
Deze week heb ik er echt met de pet naar gegooid. Het begon nog tamelijk onschuldig op dinsdag met een zak eierkoeken. Niets mis mee, een lekkere traktatie van maar 60 kcal. Maar natuurlijk niet als je de hele zak opsmikkelt. De dag daarna kwam ik in de verleiding om twee muffins te kopen. Die tweede zou ik invriezen dan had ik volgende week ook wat. Natuurlijk haalden beiden muffins het einde van de pauze niet. En zo werd het van kwaad tot erger. Het goede nieuws is dan dat ik niet aangekomen ben deze week maar het is wel duidelijk dat de zweep erover moet.  En dan is er voor mij maar één manier. Dus: alvast SORRY.

1 opmerking:

  1. Hardcore!!! Op elke lekkere eierkoek of muffin zie jij nu het hoofd van Wilders geprojecteerd, dat moet toch afschrikken. En beeld je dan in dat je bij elke hap wat van die peroxideharen van hem in je mond krijgt. Iew!

    BeantwoordenVerwijderen